מכללת cryptonize -תחיית מטבעות הקריפטו בעידן הקורונה

מערכת שורש  ל שבט, תשפא  2/12/2021

לקראת סוף שנת 2018, כאשר מטבעות הקריפטו הגיעו לשווי של 20,000 דולר אמריקאי, היה קשה למצוא בברנז'ה הכלכלית-פיננסית מישהו שלא שמע על הייצור הזה, ואף בקרב הציבור הרחב פשטה השמועה שזוהי זירה חמה לעשיית רווחים מהירים. אז, כמו היום, נמצאו מומחים מעטים באמת לעניין הזה אבל כולם רצו לקחת חלק ב"מהפכה" החדשה.
.......................

מכללת  cryptonize -תחיית מטבעות הקריפטו בעידן הקורונה

צילום: freepik

מכללת קריפטונייז פיתחה עבורכם קורס ייחודי בארץ ללימוד כל הנושא באישור משרד החינוך עם מיטב המומחים בארץ ובעולם . בנוסף המכללה קיבלה זיכיון מאוניברסיטת לוס אנג'לס ללימוד התחום וקבלת תעודת סיום למשתתפים.

מכללת קריפטונייז מציעה רשת חברתית ענפה שמתעדכנים בה אלפי שיעורים אשר פתוחים לצפייה מכל מחשב או מובייל. אתם פשוט נכנסים עם המשתמש והסיסמה האישיים שלכם לרשת החברתית הסגורה של המכללה והופ – נכנסים לכיתה וירטואלית שמצולמת 360 עם טכנולוגיית VR ברזולוציית 4K הכי מתקדמת שיש. ממש כמו ללמוד בכיתה אמיתית עם המרצים והמומחים הכי שאקלים בענף הדיגיטל. בנוסף לצפייה בשיעורים, ברשת החברתית הסטודנטים גם יכולים להיעזר האחד בשני או עם המרצים, לשאול ולענות על שאלות בפורומים ולהתעדכן בכל מה שחשוב, הרשת כוללת מערכות טכנולוגיות הכוללות אלגוריתמים (רשומות פטנט) אשר עוזרים לכם במהלך תוכניות הלימוד שלכם, וכן קיר קהילה משותף, פרופיל אישי, והכל פתוח וזמין לסטודנטים בלי הגבלה לכל החיים.

המכללה יצרה שיתוף פעולה עם משרד הרו"ח הגדול בארץ בתחום המיסוי והרגולציה בעולם הקריפטו. במסגרת הקורס המועבר יכללו נושאים הקשורים למיסוי מטבעות דיגיטלים ונושאים הקשורים לרגולציה בתחום.

רו"ח ועו"ד חגי אלמקייס, שותף בכיר במשרד  ארצי, חיבה, אלמקייס, כהן פתרונות מיסוי, ירצה בקורס על נושא המיסוי והרגולציה בעולם מטבעות הוירטואלים.

תוכנית הלימודים מהווה חלק מתוכניות הלימוד של משרד החינוך

כחלק מתהליך טבעי של דברים, דהיינו מן הנפילה הגדולה במחיר ועד משבר הקורונה, כל זירת מטבעות הקריפטו נעלמה מן העין כמעט לחלוטין. רק יודעי חן, ומתעניינים בטכנולוגיית ה-Blockchain, המיישמת באינטרנט את נושא המטבעות הווירטואליים, המשיכו להסתכל על הזירה ההיא ולמצוא בה עניין. סקירה קצרה זו תנסה להראות שעשוי להיות עניין מחודש כלפי הזירה, וזאת בגלל שתי סיבות נפרדות לחלוטין: משבר הקורונה ואירוע ספציפי לעולם המטבעות מן הסוג הזה.

מטבעות הקריפטו בסביבה הפיננסית של היום

נתחיל בהפעלה של הגיון בריא: מה הייתם מעדיפים להחזיק ככלל? משהו שקובעי המדיניות יכולים למוסס את ערכו אט אט, על ידי הדפסתו האינסופית, ולו למטרות טובות, או בנכסים שערכם נובע מגורם חיצוני למערכת הפיננסית הרגילה? משהו שיכול להוות מקום חניה דמוי מזומנים לעת מצוא, למסחר או לשמירת ערך לטווח ארוך? ברור שרובנו היו מעדיפים את האופציה השנייה, בתנאי שזו תהיה אופציה חוקית, נרחבת מספיק כמקובלת ולגיטימית, ושניתן לממשה ללא סכנה של רמאות או עלויות יקרות מדי.

בינתיים, קיימים שני סוגי נכסים "מנותקי מערכת פיננסית": מתכות יקרות פיזיות (זהב וכסף), או מטבעות הקריפטו, מה שמכונה המטבעות הווירטואליים. שני הסוגים האלו שואבים את ערכם מגורם מנותק מן הבנקים המרכזיים: כרייה פיזית או אלקטרונית. והנה, המתכות לגיטימיות אבל עולות המון להחזקה ולהפיכה לאלמנט של מסחר, כאשר מטבעות הקריפטו לוקים בחסר מבחינת הלגיטימיות שלהם. למרות זאת, אלו האחרונים, ממשיכים להתקיים, ואף לבנות תצוגת מחיר המעידה על התעניינות, כמו שנראה בהמשך.

דברים אלו היו נכונים בכל זמן, אך כאשר ווירוס הקורונה הגיע לחיינו, יחד עם צעדי התגובה של אותם קובעי המדיניות בדמות "נהר" של הזרמות למלחמה בו, אלמנט הבידוד מן המערכת הפיננסית הקיימת, ומן השחיקה הבלתי נמנעת במטבעות הרגילים, הפכו את המתכות ואת מטבעות הקריפטו לרלוונטיים עוד יותר.

סיכום דברים לקראת הבאות

ראשית, ניתן לשער שהתנהגות מטבעות הקריפטו כמשפחה של נכסי השקעה, יחד עם המתכות היקרות, מהוות מפלט מסוים עבור מי שרואה אלמנט של סיכון בצעדי קובעי המדיניות. יחד עם אירוע ה"כרייה" שהוזכר לעיל, אשר הדגיש שוב את מהותן המצומצם בהגדרה, צפינו במגמה חיובית לאחרונה. האם מדובר בשינוי טקטי או אסטרטגי כלפי אותם מטבעות? ימים יגידו. הדבר תלוי בכמה גורמים, כאשר העיקריים שבהם הינם התמשכות המשבר הכלכלי והסתעפותו לכיוונים חדשים שעדיין לא חזינו בהם.

 

אם משבר הקורונה הרפואי, אשר כבר הסב עצמו למשבר מקרו כלכלי, יהפוך להיות גם משבר של השווקים הפיננסיים, יתכן כי הפופולאריות המחודשת של זירת נכסי המפלט תמשיך להיות בולטת, וביניהם אף מטבעות הקריפטו. חייבים לומר שקובעי המדיניות עשו עד כה עבודה נהדרת כדי למנוע התגלגלות המשבר לחלק הפיננסי של המשוואה. פתיחת הברזים המוניטאריים והפיסקאליים הבטיחו זאת עד עתה.

השפעות ה"גל השני" על השקעות במטבעות קריפטו

אך, כאמור, מי יידע אם "גל שני" או כל דבר אחר לא יטה שוב את הכף לכיוון הסכנה. כמו כן, יש לומר מיד שמטבעות הקריפטו, אינם קלים לרכישה בצורה הפיזית, כמו המתכות היקרות, מה שמוביל לירידה בציבור המשקיעים הדיגיטליים. מול זה יש לציין כי הטמעת טכנולוגיית ה-Blockchain בהרבה פרויקטים שלא קשורים למטבעות עצמם, קיום שוק של חוזים עתידיים על מטבעות הקריפטו, ו ניקוי אורוות בצד פלטפורמות המסחר של אותו עולם מיוחד, כל אלו מהווים צעדים לקראת הלגיטימציה של הזירה הזו.

בואו ללמוד את הקורס הייחודי ביותר בארץ ב מכללת קריפטונייז שיתן לכם את כל הכלים ללמוד בצורה הטובה והאיכותית ביותר !